Railway noise barrier – principles for selection of aerodynamic loads


Vol. 551 (7) 2018 / sobota, 12 stycznia, 2019

(InPolish)

R. Cybulski,
A. Piekarczuk

DOI: 10.15199/33.2018.07.19

Volume 551: Issue 7
Pages 60-62
Accepted for publication: 30.05.2018 r.

Noise barriers are now an indispensable element of the railway infrastructure. Despitethe simple function they perform and the uncomplicated construction, their use in practice is still not fully formally regulated. At present, there are no design standards that comprehensively cover issues related to the design of railway noise barriers. This leads in practice to the application of different project approaches, which seems to be justified at the current state of knowledge. The article is an attempt to systematize procedures related to the design of railway noise barriers in regards to loads selection. Keywords: railway noise barrier; wind load; aerodynamic action.
  1. Friedl Herbert,Michael Reiterer, Hannes Kari. b.d. „Aerodynamic excitation of noise barrier systems at high-speed rail lines. Fatigue analysis”. W IOMAC’11 – 4th International Operational Modal Analysis Conference.
  2. PN-EN 1794-1:2011. Drogowe urządzenia przeciwhałasowe – Wymagania pozaakustyczne – Część 1: Właściwości mechaniczne i stateczność.
  3. PN-EN 1794-1:2018. Drogowe urządzenia przeciwhałasowe – Wymagania pozaakustyczne Część 1: Właściwości mechaniczne i stateczność.
  4. PN-EN 1990:2004. Podstawy projektowania konstrukcji.
  5. PN-EN 1990:2004/A1:2008. Podstawy projektowania konstrukcji. Załącznik A2 – Zastosowanie dla mostów.
  6. PN-EN 1991-1-4:2008. Oddziaływania na konstrukcje – Część 1-4: Oddziaływania ogólne, Oddziaływania wiatru.
  7. PN-EN 1991-2:2007. Oddziaływania na konstrukcję. Część 2: Obciążenia ruchome mostów.
  8. PN-EN 1993-1-9:2007. Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 1-9: Zmęczenie.
  9. Rail Safety and Standards Board Limite. 2014. Guidance on Loading Requirements for the Design of Railway Structures. GC/GN5612.
  10. Vittozzi Angelo, Gianluca Silvestri, Luisa Genca, Michela Basili. 2017. „Fluid dynamic interaction between train and noise barriers onHigh-Speed-Lines”. Procedia Engineering 199 (styczeń). Elsevier: 290–95. DOI: 10.1016/J.PROENG.2017.09.035.
dr inż. Robert Cybulski, Politechnika Śląska,Wydział Budownictwa dr inż. Artur Piekarczuk, Instytut Techniki Budowlanej, Zakład Konstrukcji Budowlanych, Geotechniki i Betonu

dr inż. Artur Piekarczuk, Instytut Techniki Budowlanej, Zakład Konstrukcji Budowlanych, Geotechniki i Betonu

a.piekarczuk@itb.pl

Full paper is available at Publisher house SIGMA-NOT Sp. z o.o. webpage

DOI: 10.15199/33.2018.07.19